fredag 15 april 2011

Först och främst kommer JAG!!!

Idag känner jag mig betydligt gladare än vad jag gjorde igår. Funderade en del, och har bestämt mig för att inte lägga så mycket energi på saker som jag ändå inte kan påverka, och som dessutom bara får mig att må dåligt. Det är trots allt bara ett jobb, och det finns så mycket annat som är viktigare i livet. Så från och med nu ska jag verkligen anstränga mig för att inte lägga mer energi på jobbet än vad jag har betalt för. Först kommer jag, familjen och hundarna, och därefter kommer jobbet!!

Nu till det roliga:
Bengt och jag har köpt en liten kolonistuga! Den ligger i utkanten av Landskrona, det är ca tre kilometer härifrån och det tar ca 7-8 minuter med bil. Det går buss dit, och cykeln kan ju också vara ett alternativ. Det ska bli så skönt att ha en liten trädgård att mysa i, sitta på altanen och sola, läsa en bok eller ta ett glas vin. Hundarna kommer att bli så lyckliga över att kunna ligga och sola på altanen igen. Och detta utan allt arbete som det innebär med eget trähus, pool, pelletsbrännare och stor tomt. En del arbete blir det såklart, men inte mer än vad vi mäktar med.



Naturen strax utanför. Underbart!



3 kommentarer:

  1. Låter som en klok strategi! O så fint där är. Blir underbart! PUSS

    SvaraRadera
  2. Så fint det ser ut
    Kram MOR

    SvaraRadera
  3. Där är jättefint! Ska bli roligt att ha er alla på besök. Kanske på min födelsedag, om inte förr... Puss, puss

    SvaraRadera