lördag 9 april 2011

Goa vänner...

Igår var jag i Malmö och träffade goaste vännen Anette. Tyvärr hinner vi inte ses så ofta som förr när vi läste tillsammans. Då umgicks vi som gott som varje dag under sju års tid, och så roligt vi hade. Ibland saknar jag den tiden...

Men i alla fall, igår hade vi eftermiddagsdejt! Vi åt och drack gott, först på Brödernas, och sen på Bullen. Bengt hämtade mig efter jobb, och sen hade vi mys framför teven med vin och räkor.

Idag ska jag ha dammiddag. Egentligen skulle Cissi ha, men hon ska jobba imorgon, så hon ställde in. Anna kan inte komma, men jag, Carina och Karin bestämde oss för att ses ändå. Blir så långt mellan gångerna annars, dessutom ska nästa middag vara när jag är i Grekland, så då hade jag missat ytterligare en.

Så nu är det full rulle här hemma - städning, tvättning och matlagning - allt på samma gång. Till middag blir det tonfiskpaj med sallad, och därefter kladdkaka med glass och hallon.

Jag och Carina för några år sedan.
(jag ser ut som ett lik i jämförelse med bruna Carina)

Karin


Jag och Anette på "den gamla goda tiden".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar