lördag 23 april 2011

Veckan som varit...

Måndag och tisdag innebar mest jobb. Påsklovet började ju i och för sig, men jag och min kollega Tina hade bestämt att vi skulle göra en pärm med testuppgifter för SFI-A. Det finns inga nationella prov för A-kursen, utan detta får var skola göra på egen hand. Det kan vara svårt att ha ett nationellt test på denna nivå, då det i första hand handlar om hörförståelse och muntlig kommunikation. Endast en liten del avser den skriftliga färdigheten och förståelsen.

I onsdags kom min kära mor till Landskrona och vi hade en väldigt mysig dag tillsammans. På några timmar hann vi med besök i vår koloni, lunchbuffé på restaurang Gläntan, promenad med hundarna och slutligen fika här hemma.

Igår åkte jag till Malmö för att sen, tillsammans med Ann och en busslast andra damer, åka på invigning av en nyöppnad butik på EliceRo Gård i Katslösa, vid Rydsgård. I butiken (som heter Lisa på Landet) såldes egendesignade damkläder, barnkläder, väskor, smycken och lite andra acessoarer. Fantastiskt goda snittar, vin, vatten, frukt, kaffe och kaka ingick i priset. Mycket trevlig dag! (För er som undrar: JA, jag handlade såklart! En mycket snygg omlottklänning.)

Bilder från i onsdags:

Vår fina lilla stuga.

Mor.

Större delen av vår tomt. Ganska lagom stor.

Lisa på Landet:



1 kommentar:

  1. Jättesnygga saker. Klart att du köpte något!!!
    Kram MOR

    SvaraRadera