måndag 14 mars 2011

En Linnéadag.

Igår hade jag förmånen att få rå om mitt älskade lilla barnbarn alldeles själv, och dessutom nästan hela dagen. Hennes stackars mamma var sjuk och behövde lite avlastning, och Linnéa var i behov av stimulans och frisk luft.

Dagen innan hade jag ringt min kollega Tina och hört om vi skulle träffas. Jag visste att hennes man jobbade helg och att hon därför var själv med barnen. Hon har två små barn, Charlie som är fyra och Meja som snart fyller två.

Vi hade en jättemysig dag tillsammans. Först åt vi fruktsallad och glass, sen lekte barnen ett tag inomhus innan det var dags att gå ut en runda. Först gick vi ner till havet och tittade på fåglarna, och sen gick till en lekplats. Där var gott om barn och mammor (och kanske en och annan mormor med). Linnéa var mest fascinerad av all småsten som fanns runt lekplatsen och av en brunn där man kunde slänga ner små pinnar och blad. Spännande när de landade i vattnet... Plupp!

Efter lekplatsen handlade vi fikabröd och gick hem till Tina igen. Efter te, kaffe och en underbart god pistagelängd var det dags att bege sig hemåt med Linnéa. Hon var så trött och somnade gott i vagnen (jag försökte hålla henne vaken, men det var helt omöjligt).

En väldigt mysig dag!

Svårt att få "bebisen" att sitta fint i vagnen.
Charlie
Meja och Tina, som inte alls var så trött som hon ser ut. =)

Linnéa och Meja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar