torsdag 17 februari 2011

Onsdagsdate.

Igår hade jag date med min man. Vi har varit gifta i snart 27 år, tillsammans i snart 31 år, och blev vänner för mer än 34 år sedan. Så med andra ord så käner vi varandra ganska väl, och då är det lätt att allt bara rullar på i traditionellt vardagslunk. Därför försöker vi ibland förgylla vardagen på olika sätt. Så igår hade vi "date" här hemma, inget märkvärdigt, men mysigt. Dukat i matsalen, tända ljus, soft musik i bakgrunden, lite uppklädda, en flaska vin, en gourmetpizza, oliver och lite ost. Tid att prata, och ingen teve förrän kl 21 då vi båda ville se den danska serien Borgen. En mysig kväll!

Min älskade make, i vårt arbets/vardagsrum.

Jag (och Molli) i vårt matrum/bibliotek.

Jag i vårt andra vardagsrum.

2 kommentarer:

  1. Vad tiden går, hoppas kvällen var mysig, det är ni värda båda två....kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det låter!
    Kram MOR

    SvaraRadera